تعاونی مسکن فرهنگیان جوانرود

وبلاگ تعاونی مسکن فرهنگیان جوانرود

تعاونی مسکن فرهنگیان جوانرود

وبلاگ تعاونی مسکن فرهنگیان جوانرود

گزارش بازرسان تعاونی مسکن فرهنگیان -مرداد ماه 1394

با سلام و احترام خدمت اعضای محترم پروژه هلانیه

از اینکه   به اینجانبان اعتماد کر دید تا به عنوان نمایندها ی شما در سمت بازرسان تعاونی  انجام وظیفه نماییم کمال تشکر و قدردانی رااز فرد فرد اعضای محترم  داریم،

 امید است با راهنمایی های سازنده شما عزیزان پروژه  را به خوبی به سر انجام برسانیم و همراهان خوبی برای اعضای هیات   مدیره باشیم .

متن کامل گزارش اینجانبان بشرح زیل جهت استحضار اعضای محترم اطلاع رسانی        میگردد :                                                                                                                                                

با احترام گزارش عملکرد  شرکت تعاونی که درپنج بخش تهیه شده است، جهت اطلاع اعضای محترم تعاونی به شرح ذیل تقدیم می گردد:

         الف )  بخش اول : اهم فعالیت های بازرس         ب  ) بخش دوم :   مشاهدات  و اظهارنظر                                                                       ج   ) بخش سوم : عملکرد هیئت مدیره             د   )  بخش چهارم : اطلاعات مالی بصورت تقریبی

            چ   ) بخش  پنجم: پیشنهادات برای بهبود  و  ادامه راه

 بخش اول : اهم فعالیت های بازرسان

·         کمک در راه­اندازی وبلاگ در سایت تعاونی از ابتدای تشکیل جهت اطلاع­رسانی عملکرد تعاونی ­و همچنین درجریان­گذاشتن گام­به­گام اقدامات پروژه به  اعضای محترم و دریافت نظرات و پیشنهادات و انتقادات اعضای محترم و بررسی و پیگیری خواسته ها و  انتقال پیشنهادات اعضاء به هیئت مدیره ی محترم

·           حضور وشرکت مداوم در جلسات هیئت مدیره(حدود  40 جلسه رسمی و غیر رسمی) بمنظورآگاهی از تصمیمات متخذه و تطبیق مصوبات جلسات با اساسنامه و  قوانین ومقررات جاری و در صورت نیاز اعلام نظر، هم فکری و مشاوره به مدیرعامل وهیئت مدیره محترم شرکت .

·           بررسی و نظارت برکلیه قراردادهای منعقده شرکت جهت تطبیق با قوانین ومقررات موجود و بمنظورحفظ منافع اعضاء و نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران با تعاونی از طریق بازدیدهای میدانی و پایش پرداختهای تعاونی با توجه به پیشرفت فیزیکی .ودادن تذکرات لازم در خصوص اصلاح قراردادهایی که با قوانین تعاونی مسکن مغایرت داشته اند .

·           رصد و پایش وضعیت عملکرد مالی شرکت  و رسیدگی به حسابها،دفاتر،اسناد و صورتهای مالی جهت بررسی و کنترل کلیه حساب های شرکت به منظور کاهش انحرافات احتمالی و تقویت سیستم  ارزیابی و نظارتی  و  اهرم های کنترولی  کیفی

 بخش دوم : مشاهدات  و اظهارنظر         

    1-     اظهارنظر کلی در مورد تعاونی :        

·         استراتژی هدیت مدیره برای اجرای پروژه ، استراتژی فرایندی است بدین معنی که مدیریت ، فرایندها را کنترل میکند و نحوه اجرای کار  به جز تامین بخشی از نیازمندیها از طریق پیمانکار انجام می پذیرد .

·         صحت و درستی صورت دارایی و صورت حساب دوره عملکرد و حساب سود و زیان و ترازنامه ای که هییت مدیره  برای تسلیم به مجمع عمومی ارایه نمودند قبلا بررسی شده و تایید میشود وبا اطمینان اعلام میداریم که در سال گذشته حقوق اعضای محترم در حدودی که قانون و اساسنامه شرکت تعیین کرده است، و قوانینی که در مجمع های پیشین به تصویب رسیده است به طور یکسان رعایت شده است      .

·         در یکسال گذشته تخلفی یا تقصیری را در امور شرکت از ناحیه مدیران و مدیر عامل مشاهده ننموده ایم لذا لازم میدانیم این مهم را ضمن تشکر از مدیران محترم  به  مجمع عمومی گزارش نماییم

·         تکالیفی که مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی قبل دراساسنامه برای هیات مدیره تعیین شده، بدرستی  از طریق مدیریت پیگیری  گردید .

2-  اظهار نظر در مورد پروژه :

·         به نظر اینجانبان روند اجرائیات از طریق مدیران محترم به بهترین شکل ممکن در یکسال گذشته  راهبری و مدیریت  شد و اگر تاخیراتی نیز در فرایند احساس میشد به نظر منطقی بودچرا که کیفیت جامع یعنی درست انجام دادن کارها در همان بار اول و دشوارترین قدم، هم همان قدم اول بود که به لطف  خدا خوب برداشته شد    و پیوستگی همواره در اجرایات وجود داشت  و سعی گردید که از شتابزدگی پرهیز شود و اشتباهات جزیی نیز با راه حلهای منطقی پیشگیری میشد.و با توجه به وسعت پروژه و مشکلات خاص منطقه ای و عدم همکاری برخی از مسئولین ( عدم هماهنگی بین مسئولین ادارات مربوطه وذکر نبود اعتبارات لازم دراین خصوص ) شکر خداوند   نتایج حاصله با توجه به پیشرفت پروژه ،منطقی و قابل تحسین است .

·         با توجه به  بحث اهمیت نظم و انضباط  از دیدگاه مسولین محترم تعاونی در امورات اداری ، مالی و ضابطه مند نمودن سوابق ، در همه حوزه ها  و تقسیم کار،   کلیه اطلاعات پرو‍ژه بطور شفاف قابل ارائه  بود و در حداقل زمان ممکن امکان دسترسی به اسناد و مدارک مثبته نیز  وجود داشت.

·         بخش  سوم  عملکرد هیئت مدیره          

·         اظهار نظر در مورد عملکرد هیئت مدیره :

·         مدیریت فعالانه اثربخش دارای تفکر یکپارچه و همسو  و دارای مهارت خوب نظری مدیریتی بود .

·         دارای صداقت و تعهد و قابل اعتماد-   شرایط کاری بصورت مستمر-     احساس مسولیت بسیار عالی –    داشتن  همدلی بسیار خوب در پیشبرد پروژه    –   حسن همکاری با بازرسان  تعاونی  . 

·         لازم بذکر است که در طول سال گذشته تمامی تصمیمات اتخاذ شده توسط هیئت مدیره بنابر نظر شورای هیئت مدیره هر دو تعاونی  (فرهنگیان وکارکنان ) اخذ و به مرحله اجرا گذاشته شده  و در این راستا  ضعف های نیز  در تصمیم گیری و اجرا بوده است که  شکر خدا با درایت و بینش وهمفکری  هردو تعاونی   و کمک  بازرسان   مسائل مربوطه  مرتفع گردیده است .

                   بخش چهارم : اطلاعات مالی بصورت تقریبی

ردیف

واحدهای آپارتمان

کل مبلغ تسهیلات بانکی

اخذ وام دریافتی از بانک

کل آورده اعضاء تا کنون

میانگین آورده اعضاء

 

وام مانده قابل دریافت از بانک مسکن

1

فاز اول

30/000/000

( تومان )

19/500/000/000

( تومان)

14/000/000/000

( تومان)

30/000/000

( تومان)

 

5/500/000/000   (تومان)

2

فاز دوم

********

*********

 

627/000/000

( تومان)

4/500/000

( تومان)

*******

ردیف

تعداد واحد های آپارتمان

مبلغ مانده قابل اخذ ازاعضاء تا سقف 38/000/000 تومان

مقدارپول هزینه شده تا اکنون

میزان زمینهای مازاد فاز اول و دوم که قابل فروش می باشد

درصد مالکیت شرکت (کل پروژه)

1

فاز اول (455 ) واحد

3/500/000/000 (تومان)

32/000/000/000

( تومان)

37000 متر مربع با کاربری (فرهنگی –هنری)

فرهنگیان54/62درصد

2

فاز دوم (358) واحد

*************

*************

7500متر مربع با کاربری( مسکونی)

کارکنان 45/38 درصد

 

 

 

 

 

 

 

 

بخش   پنجم :  پیشنهادات برای بهبود  و  ادامه راه

·         تهیه نقشه اجرایی برای مدیریت کنترل  پروژه  توسط هیات مدیره و داشتن مدیریت زمان برای اتمام سریع ساخت واحدهای آپارتمانی در سالهای  آتی

·         داشتن عملکرد راهبردی از طریق مدیریت مشارکتی ، تشکیل کمیته  های مشارکتی  با مهندسین مالی  و حقوقی و فنی  در کنار تعاونی جهت هماهنگ کر دن درون داده های برنامه ریزی هیات مدیره  بصورت گروه حل مساله

·         به کار گیری حسابرس مستقل برای تایید بیلان و ارایه در مجمع های آتی

·         برقراری ارتباط مناسب با اعضا از طریق سایت تعاونی و بروشور و جلسات عمومی در صورت امکان....برای انتقال پیام چرا که همراهی اعضا در کنار مدیریت بسیار مهم است .

·         ایجاد آگاهی و درک در اعضا ، و اینکه هدف یک فرایند موثر ارتباطی است  .

·         تمرین مشاور  و راهنما بودن اعضا برای هیئت مدیره  بجای انتقاد های غیرکارشناسانه  و سلب کننده انگیزه ......شایسته است هرگاه مشکلی مطرح میشود بهمراه راه حل باشد .

·         همکاری و تعامل بیشتر از پیش با تعاونی مسکن کارکنان  دولت  در راستای  اجرای عدالت و احقاق حقوق اعضای محترم تعاونی فرهنگیان

     نتیجه گیر ی  :

·         در شرایط متحول و متغیر کشور در حال حاضر  ، فعالیت های اجرایی در این سطح باید از سرعت بیشتری برخوردار بوده تا امکان تطبیق و پیشروی پروژه با سرمایه گذاری انجام شده و انتظارات  اعضا فراهم شود.  در نتیجه مدیریت موثر با برنامه های راهبردی در این پروژه یک موضوع بسیار حیاتی و کلیدی است  و حرف اول را می زند.

·         بنابراین، بررسی چالش های ساختاری و محیط اجرایی موجود در مدیریت پروژه  موضوعی بسیار مهم است که نیازمند تحلیل و بررسی موشکافانه می باشد لذا ضرورت ایجاد کمیته های مشارکتی برای تعاونی وجود دارد تابا  بررسی و تحلیل این مشکلات ،عوامل ساختاری و عوامل محیطی موثر در پروژه شناسایی  و با راهبرد های مناسب بتوان پروژه را به لطف خداوند به سر انجام رسانید.

تشکر و قدردانی :

·         در اینجا جا دارد از طرف خودمان  و به نمایندگی  بعنوان بازرسان  تعاونی ، از فرد فرد اعضای هیات مدیره که با اتکا به خداوند و تلاش همه جانبه توانسته­اند گام­های خوبی را در سال گذشته برای  پیشبرد  پروژه  بردارند، قدردانی نماییم و امید واریم در آینده نیز با همکاری و همت عالی شما عزیزان، برابر  برنامه  مدون ، ساخت و ساز به نحو احسن پیش برود. 

·           مچنین ازرییس هیئت مدیره و مدیرعامل محترم نیز بطور خاصه تشکر ویژه  داریم که بهرحال، همواره سیبل انتقادات بوده اند و با علاقمندی پروژه را به جلو هدایت نمودند که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

سخن آخر  :

·         کار خوب و با کیفیت ، تصادفی نیست ، اراده ی مصمم ،تلاش صادقانه و اجرای ماهرانه است که کار خوب را ثمر می دهد . اشخاصی که پیگیر هستند و برای رسیدن به هدف خود سماجت از خود نشان می دهند ، می توانند از به بار نشستن زحمات خود مطمئن باشند .همیشه در کارهای بزرگ مشکلات کوچک وجود دارد و بین ایده ال ها و و اقعیت ها فاصله هست اعلام میکنیم اینجانبان نیز در کنار سایر عزیزان  در طول دور ه  یکسال گذشته ، تمام همت و تلاشمان   به تعالی پروژه معطوف بوده است.

 اعضای محترم  بی شک  همت  والا و  اعتماد راسخ  شما نباشد  هیچ گونه پیشرفتی حاصل نخواهد شد   بنا براین  ما را بر شما منتی نیست   و  هرچه هست لطف ،صداقت  ، اعتمادو پاکی شما عزیزان است که ما و هیئت مدیره را   در این مسیر دشوار دلگرمی داده است  و از تمام کسانی که در جلسات مختلف به هر نوع و هر شیوه ای ازاینجانبان  دلخور شده اند صمیمانه عذر خواهی می نماییم . زیرا هدف ما  فقط رضایت خداوند متعال و اعضای محترم پروژه بوده است .

       بازرسان شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان جوانرود                                                          

           

 

1-       مسعود  محمدی          2 -     کیهان  رمضانی       3 -    احمد رحمانی تبار          

 

گزارش سالانه بازرسان شرکت تعاونی مسکن هلانیه فرهنگیان جوانرود  مرداد ماه 1394 هجری شمسی

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                     

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد